התחילו עכשיו

מאמנת כושר אישית הדר מנדלבאום 

ליצירת קשר לאימון אישי

אימון בקבוצה קטנה
hadardude@gmail.com

טלפון: 054-5882401

  • Facebook Social Icon

האם אתם אוכלים בריא?

ומה זה בכלל אומר לאכול בריא?

לאחרונה אני שומעת מהרבה מתאמנות שלי שהן אוכלות בריא ועדיין לא מצליחות לשמור על משקל מאוזן.

איך יכול להיות?

 

ובכן העולם הוא סובייקטיבי וכל אחת רואה את העולם באופן קצת שונה,

מהעיניים שלה, דרך עולם הערכים שלה, דרך ניסיון החיים שלה.

לכן "תזונה בריאה" של אחת יכולה להיראות אחרת מ"תזונה בריאה" של משהי אחרת.

אינני דיאטנית והפוסט הזה הוא לא תחליף לדיאטנית 

יש לי רק את הניסיון שלי והידע שצברתי משנים של אובססיה למשקל ורצון להיכנס לג'ינס הקטן יותר של האחיות שלי (עצוב אני יודעת, אבל בהחלט מוטיבציה חזקה) כך גיבשתי לעצמי כמה דיברות, כמה כללים,

אלה הכללים שלי לתזונה בריאה ומאוזנת:

 

1. כמה שיותר ירקות: בוקר צהריים וערב. תמיד יש סלט, הוא תמיד גדול (אפשר לאכול כמה שרוצים) הוא תמיד טעים והוא תמיד מזין. תקפידו שירקות יהוו  60-80% ממה שאתם אוכלים. הם מלאים בויטמינים ורזים בקלוריות. חוץ מזה זה טעים (גם אם אתם לא חובבי ירקות תגידו לעצמכם שזה טעים מספיק פעמים ותיראו איך מחשבה יוצרת מציאות).

הסלט הבסיסי שלי:

מלפפון עגבניה גמבה וחסה 

לתוספות ושידרוגים: בצל לבן/סגול/ירוק, צנוניות, עלי רוקט, תפוח ירוק חמוץ, סלק מגורד,

קצת שמן זית מלח ולימון

 

2. ביי ביי קמח לבן - אני נפרדתי לשלום מהפסטות ומהקמח הלבן. במקום זה לחם- רק מקמח מלא, פסטות מחיטה מלאה, הרבה אורז ואפשר לגוון עם בורגול, קינואה, קוסקוס מלא. לקמח הלבן ערך גליקמי גבוה- הוא מעלה את רמות הסוכר בדם מאוד מהר, מה שיוצר אח"כ ירידת סוכר חדה שמביאה עימה את הרעב הפיתאומי לאכול מכל מה שבא ליד.

במקום זה הלחם המלא, בעל ערך גליקמי נמוך, העלייה ברמת הסוכר היא איטית וכך גם הירידה, לכן תחושת השובע נמשכת זמן רב יותר. 

החליפו את הקמח הלבן והתחילו לאכול:

קמח מחיטה מלאה

פיתה מחיטה מלאה

לחם מלא

בוגול

אורז מלא

פסטה מחיטה מלאה

קוסקוס מלא

קינואה

שיבולת שועל

 

3. מתוק. הדחף הזה, הצורך בסוכר. מה עושים? ובכן יש מתוקים מן הטבע, שהם בריאים ומזינים יותר.

אתם פשוט צריכים שזה יהיה זמין אצלכם בבית: תמרים, שוקולד מריר 70%, טחינה גולמית עם דבש, לאחרונה התחלתי לאפות עוגיות שיבולת שועל טחינה וסילאן. עוגת בננות מקמח כוסמין, אלה מתוקים, אבל גם בריאים. ותאמינו לי מרגישים את ההבדל בגוף, זה הרבה פחות משמין.

 

 

 

4.לשתות הרבה מים - הרבה פעמים אנחנו לא רעבות אנחנו צמאות אבל אנחנו לא יודעות את זה כי הרבה יותר מתחשק לנו רוגעלך קטן. שתייה מרובה של מים לא רק מקטינה את החשק לאכול ולנשנש היא גם טובה לעור הפנים וגם בשבילי, זו דרך טובה להתמודד מול פיתויים. הגיעו אוזני המן/סופגניות/עוגיות למשרד? בלב שלם תגניבו מבט ותלכו הצידה לשתות הרבה מים. 

 

5. פירות - תרגילו את עצמכם לאכול פרי כארוחת ביניים. אני חובבת גדולה של בננות, תפוחים (טוב לא בטופ פייב אבל בכל זאת מאוד משביע), תותים, אבטיח, תפוזים! נכון גם בהם יש סוכר פירות, לכן מומלץ להגביל ל2 מנות פרי. אבל תזכרו שזה גם בריא.

 

וזאת נקודת המוצא שלנו: אין דיאטות קסם, אין דיאטות מיצים, המפתח הוא אורח חיים בריא. ולסגל לעצמכן הרגלי אכילה בריאים.

 

לאכול אוכל בריא. אוכל בריא הוא אוכל שהוא חי, לא מעובד, כמה שיותר קרוב למקור שלו. אוכל בריא זה לא מוצרים שהם דיאטטים ולא קפואים או שימורים ואפילו לא סלטים במסעדות.

אני בטוחה שלרובכם לא חידשתי. אני יודעת שאלה אותם הדברים: בלי קמח לבן, פחות סוכרים, יותר ירקות, לשתות מים,

 

השאלה האמיתית היא איך עומדים בזה? איך עומדים בזה כשאנחנו מוקפים בפיתויים 24/7 כשהאוכל הזמין לנו לרוב איננו בריא, כשאנחנו רוב היום במסגרות מחוץ לבית,

ובכן- גם לזה יש כמה כללים שאת תלכו לפיהם גם אתם תצליחו לעבור לתזונה בריאה יותר.

וזה בפוסט הבא...

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Please reload

כדאי לקרוא...